Trecator.ul Nichita Stănescu... Călăream pe un cal şi deodată-am văzut că eu sunt calul acela Şi deodată am văzut că ei doi galopează pe mine. Mă învolburam şi deodată i-am văzut pe cei trei, când umbra mea din spatele meu mi-a strigat: - Eu sunt tu. Lasă-i pe cei patru să-şi urmeze destinul... lasă-i!

Fiind copil paduri cutreieram ...

Mi-aduc bine aminte ca de cate ori venea circul la noi in oras, tare ma mai bucuram. Daaaa. Odata, cand stateam la coada la bilete cineva din spatele meu mi-a cerut un foc. Eu i-am zis ca nu fumez, el a zis “bine” si a plecat sa-si aprinda tigara, iar cand s-a intors a facut lumea scandal ca se baga la mijloc. Atunci el m-a intrebat pe mine daca nu fusese acolo. Eu i-am spus ca n-am foc, iar el atunci a vrut sa-mi scoata ceva din ochi. Dar din nefericire a sarit lumea pe el, ca molesteaza copiii. Dar nici el nu s-a lasat mai prejos, ca le-a explicat ceva despre zei, de unde mi-am dat seama ca era tare invatat. Si mi-a explicat si mie cum am sa vad eu asa….candva. Tare m-am mai bucurat, incat nu am mai intrat la circ si am plecat pe jos spre faleza. Ca la noi se vede tare frumos pe faleza. Si e atata liniste. Am trecut odata si am intalnit o tipa mishto, care s-a oprit si m-a intrebat daca eu sunt Cristi. Am dat din cap si am raspuns: "hiiiiii?" Ea m-a mai intrebat: “dar cine esti?”. I-am raspuns, ea n-a spus decat: "aaaaa" si a plecat in aceeasi directie cu mine, ca l-a un moment dat s-a oprit si cand s-a uitat inapoi a luat-o la fuga, ca m-am speriat si eu si am fugit amandoi, asa, pana cand a venit un domn bine la mine si mi-a aruncat: “Nu-ti e rusine, magarule?”. Eu, nestiind ce sa-i spun, i-am zis ca nu. Ca dovada ca i-a placut raspunsul meu a dorit sa-mi scoata ceva din ochi, dar dupa ce mi-a spart ochelarii, mi-a zis ca el nu se pune cu haimanalele si eu i-am raspuns ca nici eu si iar a vrut sa-mi scoata ceva din ochi. Dar probabil nu era usor de mana, ca mi-au dat lacrimile. Si atunci tocmai trecea o tanti pe strada si l-a facut bou pe domnul ala. El i-a raspuns ca-i o stricata, si a plecat. Dar mie nu mi s-a parut stricata ca mirosea tare frumos. Si m-a luat de mana, la ea acasa, ca era singura saraca, si mi-a dat sa mananc , apoi m-a spalat si m-a intrebat, dupa o saptamana, al cui sunt. Iar dupa ce nu i-am spus, m-a dus la o colega de-a ei, care m-a tinut pana marti, cand i-am spus ca vreau la circ. Atunci ea m-a luat de mana si m-a invatat sa cant prin autobuze. Dar intr-o zi a venit unu’ mai mare la mine si mi-a explicat frumos si repede ca ala e sectorul lui, dupa care a vrut sa-si curete bocancii cu pantalonii mei, dar eu n-am vrut si lumea a inceput sa faca scandal, ca astia din guvern nu ne educa. Eu nu stiu ce-i aia, dar s-a oprit un batranel sa ne explice. Si cand mergeam la orfelinat s-a gasit cu Gelu, si s-au dus sa bea o bere, ca Gelu i-a zis: “ba, eu n-am bani”, si mosul: “nici eu”. “Pai ce facem atunci?” . M-am oferit eu sa le dau bani si ei au zis “bine”. Ca asa se face... N-am ajuns niciodata la circ. Acolo, ca mi-a spus mie o fata care stia sa citeasca afise, ca la circ oamenii zboara din gura leului in gura tunului, pana cand moare unul. Si mai sunt acolo caini si elefanti, ca eu n-am habar ce-s aia, dar cand am intrebat-o pe fata a zis ca seamana cu blocurile dar is mult mai mari si mai destepti. Iar cand a chemat-o Gelu de pe partea cealalta a strazii, ea a plecat si a calcat-o masina. Ca m-am convins ca nu e bine sa stii carte ca s-ar putea sa te calce masina. Asa ca va rog, dati-mi si mie bani sa merg la circ, ca pe noi de la camine, toti ne bate...


.

1 commento:

Celestine Mihaela ha detto...

:|

iata asta spui unui copil cand e trist....
Ii spui o alta poveste mai trista decat a lui si intrati apoi amandoi in gura leului, traind intr-o viata mai "circ" decat circul ala pacatos.

Te cuprind, suflet inalt!

Archivio blog