Trecator.ul Nichita Stănescu... Călăream pe un cal şi deodată-am văzut că eu sunt calul acela Şi deodată am văzut că ei doi galopează pe mine. Mă învolburam şi deodată i-am văzut pe cei trei, când umbra mea din spatele meu mi-a strigat: - Eu sunt tu. Lasă-i pe cei patru să-şi urmeze destinul... lasă-i!

Zburatorul

Atat de des ma las cuprins de valul amintirilor incat acesta ma ia in cele mai obisnuite situatii ca parca ma vad cum sedeam linistit pe obiectul cu intrebuintare comuna din interiorul toaletei ca tocmai ma certase muierea mea, Florica, ca tare-mi mai stau cu norii-n cap ca doar asa am si cunoscut-o ca pe mine ma duceau parintii la bunici in vacanta ca erau batrani saracii si eu le nasteam zambetul pe buze ca doar i-a spus bunicu’ lu’ tata ba ia-ti plodul ca ma baga in biserica si tata i-a povestit cum a rupt el bataia din Rai si-apoi l-a chemat Safta pana la ea ca avea banana rupta la antena si ea habar nu avea cum se face de nu l-a luat ea de barbat pe tata ca si asa copilarisera pana se maturizasera impreuna de aia l-a dus pe tata bunicu’ la profesionala si Saftica l-a facut pe Costel dupa ce l-a luat pe Nicu lu’ Blegu si toti stiam dinainte ca-i din flori Costel da’ numa’ Nicu zicea c-a fost si el o data barbat adevarat ca uite asa ma leaga o gramada de copilarii de Costel care era mai mare cu zece ani si facea tot ce spuneam euca asa il invatasera ai lui: “S-asculti de el, adica mine, ca-i destept si de la oras” si uite asa mereu ma ajuta sa-mi construiesc deltaplane si termocentrale in chilerul bunicilor. I-am spus ba hai sa zburam si noi si el a avut o intrebare: “Haaa?”, iar eu am zis bine si l-am trimis sa-mi aduca aracii lu’ tat’su si am luat toate cearceafurile lu’ mamaia ca pe urma a vrut sa plece in toata lumea da’ n-a lasat-o bunicu’ ca-i tare batrana si macar daca avea vreo douazeci de ani mai putin ca de-acuma el are un hobby sa prinda mustile cu palma stanga si apoi cu aia dreapta sa le omoare ca vrea sa faca un campionat cu satele din jur... Tot in satele alea m-am dus si eu dupa piese cand i-am construit lu’ bunicu’ termocentrala cu posibilitatea adaptarii unui incubator special de produs muste ca asa am vazut si eu Brigada patru pompieri in actiune da’ apoi m-au si luat de acolo ai mei da’ apoi in anul urmator m-am intors plin de idei umanitare ca vazusem si eu “Razboiul stelelor” si cearceafurile salvate anu’ trecut de bunica tare mi-au prins bine acuma ca am invatat si legea atractiei universale pe care i-am demonstrat-o si lu’ Costel de zicea tot satul ca am descoperit legea lui Newton si cand a cazut bietul Costel de pe casa nu s-a auzit decat un: “Aoleu mamico” si n-a patit nimic deltaplanul ca mai are si acum semnul la cap, Costel, in poza c-a murit atunci da’ si asa nu era bun de nimic decat sa pozeze-n victima si asa visul acesta al omenirii a mai facut o victima iar pe crucea lui scrie: “Cazut un pui / in zborul lui/ haina soarta / l-a luat cu ea.”, asa mi-am dat eu seama ca trebuie inaltime ca sa poti opri in zborul tau gravitatia deci am ajuns pe turla bisericii ca vroiam sa vin acasa cu deltaplanul, in susul Siretului si de aia am zburat numa’ pana la Florica-n curte ca statea langa biserica si mie mi-a placut de ea de cum am vazut-o si de aia s-a oprit deltaplanul la ea in curte ca se bronza si era studenta la Iasi si mi-a spus: “Ba daca ma violezi te spun lu’ tactu” si pe urma nu mai stiu dac am violat-o sau ba, cert este ca am convins-o si pe ea sa zboare si asa se face ca a doua zi a fost tare frumos, se ingalbenise de-acuma frunza din vii si adia un vanticel caldut si dulceag de mi-a dus-o pe Florica pana la Singapore. Din cauza asta a venit militia si l-a luat pe tata la specializare asa mi-a zis mie mama sa spun la copiii din fata blocului si dupa ce-am ajuns si eu pentru prima data la Bucuresti a inceput revolutia ca mi-a zis femeia de serviciu ca nu-mi va merge bine la Bucuresti pentru ca-mi iesise cu golul da’ eu n-am zis decat sarut mana si-am plecat iar dupa ce-am venit acasa si am aflat si eu de ce a fost tot taraboiul ala am primit o vedere cu Florica in care-mi zicea ca m-a vazut la televizor infasurat in drapelul de stat si de aia a revenit la vechile sentimente si la dragostea dintai m-a cerut in casatorie si eu n-am zis nimic ca avea doi copii si uite asa nu stiu cum ma apuca iar dorul de casa... Da’ nu stiu cu ce sa vin... Sa iau cursa Tarom? Aa? Ce spuneti?

Nessun commento:

Archivio blog