Trecator.ul Nichita Stănescu... Călăream pe un cal şi deodată-am văzut că eu sunt calul acela Şi deodată am văzut că ei doi galopează pe mine. Mă învolburam şi deodată i-am văzut pe cei trei, când umbra mea din spatele meu mi-a strigat: - Eu sunt tu. Lasă-i pe cei patru să-şi urmeze destinul... lasă-i!

Glasul rotilor de tren

Tot asa cum va spuneam am aflat ieri cand ma duceam la serviciu, cum il cheama pe presedintele companiei la care lucrez, ca am mers cu doua sute opt barat si cand am schimbat cu treizeci si opt, soferul a spus: “Lua-v-ar dracu pe toti” si eu am zis ’de ce?’ si el a luat cheia de doua’s’sapte si a zis ’de aia’ si toti am coborat din autobuz si cand il asteptam pe urmatorul a trecut un mort prin fata noastra si o cucoana intepata mi-a explicat: “Pe asta l-a mancat Nelu ala de la voi” si-apoi a coborat popa din taxiu si-a facut o slujba tare frumoasa ca pana la urma ne-am resemnat cu totii ca a fost un om bun si ne-a scurtat programul de lucru cu doua ore ca a zis Tanta ca bine c-a murit saracu’ ca iar aveam de sters praful de pe birou ca eu mi-am pus ascutitoarea pe agenda de lucru si cand vine Nelu in control iar imi face observatie ca nu-s ordonat si eu ii voi spune bine sefu si el va pleca fericit si impacat metafizic ca de aia stau si ma intreb acum cum se face ca nu ma inteleg cu colegii si din implicatia acestui fapt am sa-l aflu si sa-l cunosc pe domnul presedinte ca m-am dus la gara si mi-au spus ca bilete pentru miercuri pot sa iau de la agentia cfr, da’ nu au si cusete de dormit ca eu de aia sufar de claustrofobie da’ numa’ cand mai sunt si altii in compartiment ca mai demult cand ma duceam la Tecuci a urcat de la Liesti nea’ Radu, ca mi-a zis chiar el ca-l cheama asa si cand s-a intors cu fata la geam am vazut o viespe pe ceafa lui si am vrut sa-i spun da’ el a coborat la prima si apoi trenul a mai oprit in Umbraresti, Malu alb si Malu sec unde a venit controlorul atunci si m-a dat jos de la clasa intai la a doua ca n-aveam bilet ca doar am vrut sa cumpar la a-ntaia da’ am mancat o inghetata si nu mi-au mai ajuns banii si-am vrut apoi sa nu mai plec da de acuma ma urnisem cu tot cu tren ca doar n-aveam nicio treaba la Tecuci da’ pe urma am avut ca mi-am amintit acuma ca-mi uitasem atunci banii acasa si-a trebuit sa vin pe jos inapoi ca am citit eu undeva de unu’ da’ nostru care-a plecat din Carta si-a ajuns la Roma unde-a rupt sase perechi de pantofi ca pe atunci nu puteai merge cu nasul si pantofii erau prosti adica oare din ce erau ei facuti te-ntreb eu pe matale ca tare-mi spunea bunicu’: “Ehei, ma duceam la targ c-o pereche si veneam cu alta.” ca pe vremea aia nu era usor in general si tare o mai duceau greu ca pana la urma mi-am zis sa merg cu nasul, ca stiu ce-nseamna asta da nasu’ meu e la Tulucesti ca eu m-am nascut la Baleni, ca atunci cand o sa veniti la mine o sa vedeti ce vie are tata ca el o-ngrijeste de obicei de primavara devreme pana iarna la-nceput ca m-am gandit sa-i duc presedintelui o damigeana de vin d-ala bun ca tata are si mai slab indoit, intreit....inzecit cu apa ca daca vin aia si ne iau inapoi tot ce ne-au luat mai demult? a? ce te faci ba Nelu, zice tata, ca pe mine tot Nelu ma cheama tata si-mi spune: “Ba nu fi prost! Du-te si da la vaca!” si eu il intreb ce si dupa ce vine sa-mi arate stau numai prin dispensare si spitale, ca au dat si la televizor anunt la emisiunea ’Viata satelor’, ca si la noi in sat se urmareste martea ca asa ajunge la noi la caminu’ cultural ca inca nu ne-au pus curent electric ca au venit in sai’j’doi trei lucratori sa ne instaleze stalpii, da’ s-au indragostit de niste fete care culegeau flori din Tulucesti si au plecat, lucratorii, cu tot cu stalpi la Tulucesti si n-au mai venit pe la noi nici macar dupa ce au divortat, ca mi-a zis mie una din ele ca primarul le-a convins sa nu fie proste si eu am intrebat-o de ce si ea a zis ca-mi spune altadata si apoi l-a luat pe Ion de brat, ca venea de la prasit, si-au plecat razand si asa se face ca eu am ramas cu un gust amar in gura.
Ca de aia va rog, spuneti-mi si mie la ce peron e personalul de Faurei, ca nu vreau sa-l pierd pe domnu’ presedinte ca maine-poimaine tot pe el il aleg si am si bani de-ntors acasa ca m-am invatat si n-am mai mancat inghetata...

Nessun commento:

Archivio blog